לאומי קארד

חברת לאומי קארד הינה חברת בת של בנק לאומי. החברה מציעה כיום מגוון רחב של שירותי אשראי, ועד כה הנפיקה כ-1.9 מליון כרטיסי אשראי – ממותגי ויזה ומאסטרקארד העולמיים. כמו כן, לאומי קארד ממוקמת בשנים האחרונות במקום הראשון מבין חברות האשראי בישראל. לאומי קארד מציבה בראש סדר העדיפויות שלה את התפיסה לפיה הלקוח קודם לכל, בין אם באמצעות שירות קשוב וענייני ובין אם בעזרת חבילת מוצרי אשראי ופתרונות תשלום המותאמים לפרופיל הלקוח.
הגישה ממוקדת הלקוח מעניקה ללקוחות החברה יתרון ברור, במיוחד בעולם האשראי, בו ישנה חשיבות עליונה לצרכיו האישיים של מחזיק כרטיס. נכס חשוב נוסף עבור לאומי קארד הינו ההון האנושי האיכותי המניע את החברה: למעלה מ-1600 עובדים, הממוקמים במשרדי החברה הראשיים בבני-ברק, מציגים מערך שירות לקוחות איכותי במיוחד, העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר במתן שירות. בשנת 2011 נבחרה לאומי קארד למקום ה- 15, ברשימת "אחד מ-50 מקומות העבודה שהכי כדאי לעבוד בהם בישראל" (לפי סקר של חברת BDI).

האתגר

לאומי קארד הגיעו ל Talking Brands בשאיפה להעביר את ערכי המותג ונחשקות החברה לחללים הפנים ארגוניים, הצורך נבע מהתרחבות החברה וכניסה למשרדים חדשים. האתגר היה למצוא את שביל הזהב בין השפה הצרכנית ללאומי קארד לבין יצירת שפה חדשה המעבירה את הערכים לעובדי ולאורחי החברה.

הפתרון

הפתרון החל במיפוי החללים השונים של החברה, המחלקות השונות והשטחים הציבוריים בעיצובו של האדריכל שטרצר משה . לאחר מכן מופו הערכים שנדרש היה ל"דברר" ומכאן נבנתה שפה המאגדת בתוכה את הפרזנטורים של החברה, קרן מור ויובל סגל, אל מול שפת דימויים המעבירים את הערכים הנדרשים בחללים השונים. שפת המיתוג הפנים ארגוני התחשבה בחווית המשתמש , מדובר בחללי עבודה וחשוב מאוד לייצר חוויה נעימה; שפת המיתוג צריכה ל"דבר" ולא ל"צעוק", ולכן מאופקת ומעבירה מסרים מתומצתים וחדים הנמצאים בקורלציה ישירה לסוג הקהל הנמצא בה, בין אם מדובר בעובדים או בלקוחות החברה.המיתוג היה חשוב מאוד בהטמעת ערכי הארגון ויצרת סביבת עבודה תומכת, וביצירת "גאוות יחידה" כל מחלקה והשפה שלה.