הנקל סוד | הסוד הוא בניחוח

פרוייקט מיתוג מחדש של "סוד" זכה להיות ביין 100 מהלכי המיתוג הזוכים לשנת 2013 REBRAND 100® Winners
הנקל סוד היא חברה גלובאלית, המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של דטרגנטים ומוצרי קוסמטיקה. החברה, בבעלותה המלאה של הנקל הבינלאומית, רכשה את חטיבת "סוד" מחברת "שמן" הישראלית. "שמן" פועלת מ- 1924 ומסמלת את ראשית התעשייה הישראלית. המותג "סוד" ומוצריו מלווים את ישראל מראשית הקמתה ועד היום. בהנקל סוד קיים יצוג של שיווק מותגים בינלאומיים מובילים לצד מותגים ישראלים, שפותחו בארץ ומוכרים לצרכן הישראלי.
הנקל העולמית קיימת משנת 1876, פועלת ב- 125 מדינות ומעסיקה עשרות אלפי עובדים בעולם. החברה שואפת להיות מובילה במותגים ובטכנולוגיות בכדי להקל על חיי היום יום של אנשים, להפוך אותם לקלים יותר, טובים יותר ויפים יותר. הדאגה ללקוחות ולאיכות חייהם היא בעדיפות ראשונה. הנקל משקיעה את המיטב בחדשנות ובפיתוח מוצרים שאיכותם ומרכיביהם המובילים בעולם .

האתגר

הנקל סוד פנתה אל Peddy Mergui Talking Brands בשאיפה לעצב מותג מטריה למוצרי הנקיון ממשפחת "סוד". מותג שיהיה חוויתי, זכיר ומזוהה, ושייצור גם חיבור וגם שונות בקטגוריות השונות. המשימה המרכזית שקיבלנו עלינו בעבודת המיתוג של "סוד" היתה להמחיש לצרכן חדשנות, רעננות ונחשקות. בנוסף היה עלינו לבנות שפת מותג ברורה ונהירה, וכל זאת, מבלי לאבד את הזכירות יוצאת הדופן של המותג "סוד". כאמור "סוד" נחשב לאחד המותגים הידועים, האהובים והזכירים ביותר בקרב הציבור הישראלי.

הפתרון

הפתרון שלנו נגזר מאסטרטגית המותג, אותה הגו במחלקת השיווק של הנקל סוד. "הסוד הוא בניחוח" היה הקו שהנחה אותנו וזאת לאחר שבהנקל סוד שינו את הקו שהוביל את המותג עד כה  – "סוד הניקיון הפשוט".  המעבר הדרמטי מאסטרטגיה התומכת ביעילותו של המוצר לאסטרטגיה התומכת בניחוח – בריח – כזה שמתחבר לצרכן במקום סנטימנטאלי, היווה עבורנו חומר איתו יכולנו לעבוד. ניגשנו לעבודה עם מלא האחריות והזהירות הנדרשת.  תחילה מיפינו את הצרכים הנדרשים בכל קטגוריה וקטגוריה. לאחר מכן בנינו גריד המחולק ל-3 חלקים ובמרכזו הונח הלוגו "סוד". בחלק העליון הדגשנו מוטיב מהטבע הממחיש את "הסוד הוא בניחוח" (בדומה לאריזות מזון בהן מודגש ה”food appeal” כהצעת הגשה). בחלק התחתון הדגשנו את הטכנולוגיה מאחורי המוצר, ואת יעילות החומרים הפעילים בו.

משם ניגשנו לטפל בלוגו. בחרנו לבנות לוגו דינמי, רענן, עם קווים חלקים ונקיים, נוסק כלפי על…מעין שאיפה של אוויר. צבע הלוגו נשאר אדום כמובן, וזאת בכדי לשמר את צבעוניותו המקורית והמוכרת של המותג, ובכל זאת בחרנו באדום חושני יותר המשקף תשוקה חזקה יותר. בפרויקט "הסוד הוא בניחוח" בנינו מעל ל- 55 מוצרים ב 5- קטגוריות שונות. הנקל חברת האם ריגשה אותנו כשאמרה בסוף התהליך שהצלחנו "לבנות ולייצר את אחד ממותגי המטריה הברורים, הנהירים והמבודלים ביותר בכל האזור".