TB_thoughts_heb

מחשבות.

10 יונ מקום שלישי בתחרות עיצוב שטרות של מדינת ישראל

לא כל יום נופלת למעצב זכות לעצב שטרות של מדינה. סדרות של שטרות מחולפות לעיתים רחוקות מאוד. בנק ישראל בחר לערוך תחרות עיצוב בין מעצבים, לעיצוב סדרת שטרות חדשים בנושא של משוררים. התחרות פורסמה בקול תרועה רמה וכללה מאות עבודות, בנק ישראל מינה ועדה רחבה ומגוונת לצורך שיפוט העבודות.

קרא עוד

07 מאי אל על- הכי בבית בעולם?

מי לא התחבר לסיסמה המבריקה הזו: 'אל על- הכי בבית בעולם'. הלאומיות, הישראליות, מחיאות כפיים בהגעה למסלול הנחיתה בנתב"ג. אפילו הנוסעים שהולכים במהלך הטיסה והחספוס המוכר של הדיילות במטוס מחברות אותנו לאותם רגשות פטריוטיים, הגאים בכך שישראל הקטנה שלנו באוויר. אל על נתפסה במהלך השנים כחברה הלאומית של המדינה, למרות היותה חברה פרטית. משהו בחברה זו מחובר עמוק לעצב הישראלי. זה הנכס, הפרפור הקטן בבטן במראה מטוס אל על ממריא דרך דמעה שקופה. 

קרא עוד

24 פבר מעבדה: בניית תדמית לחברת “Ultrawave” חברה לייצור גלשנים ובורדים

הפרויקט עוסק בבניית תדמית חדשה לבית-עסק. האנרגיות, שמחת החיים וחבר אחד טוב- כזה שמשאיר אותי צעירה ובועטת שגולש בעצמו,  לרצות לעסוק דווקא בתחום שאין לי בו שום ניסיון. החן שמצאתי, באיש ובאגדה - מוסה (63) מייסד ובעל החברה, אבי הגולשים בארץ. עם עיניים נוצצות של ילד בן 16. עדיין מתרגש כמו ילד ,מוסה התחיל את דרכו בים בשנת 1975 בתור מציל בחוף הקאנטרי הוא הראשון בארץ שהקים מפעל לייצור גלשנים. החברה מייצרת גלשני “אולטרא וייב” ברמה עולמית מותאמים אישית ללקוח. אצל מוסה גדלו דורות של גולשים, בעלי ניסיון מדהים של שנים, על גבי שנים,  בחופים האקזוטיים והמקצועיים בעולם, והשתתפות וזכייה באין-סוף תחרויות נושאות פרסים בכל רחבי תבל.

קרא עוד

04 אוג מעבדה: בניית תדמית למותג מזון TUNK

במסגרת הפרוייקט, התבקשנו ליצור תדמית כוללת למוצר מזון אהוב. בחרתי למתג את התמצית של מיץ הסלט. במשפחתי ה-TUNK )ביידיש "לתבול"( הינו החלק שנותר בקערת הסלט בסוף הארוחה והסועדים סביב השולחן נוהגים לתבול בו את הלחם. כאשר ניגשתי למיתוג התמצית, ייעדתי אותו לאנשים יודעי דבר, כאלה שה-TUNK בעינהם הינו דג'יסטיף של ממש.

קרא עוד

20 פבר מעבדה: יצירת תדמית לרשת חנויות סרטים, ספרים ומוזיקה

במסגרת הפרוייקט, נתבקשנו ליצור תדמית לרשת הכוללת מספר סניפים. מחד להתייחס לתדמית הכוללת של הרשת ומאידך להקדיש התייחסות חזותית ברמה המקומית. בחירתי הייתה רשת חנויות מוזיקה, ספרים וסרטים. עניין אותי לעסוק בכך מפני שחנויות אלה נמצאות בסוג של דעיכה (למעט חנויות הספרים) ומצב זה אינו אידיאלי לאור העובדה שתחומים אלה הם מה שהגדיר את התרבות שלנו ואת החשיבה שלנו לאורך שנים.

קרא עוד

16 אוג מיתוג חוויתי – אפשר גם אחרת

שני שבילים ביער: לבחור או לדחות –אך פניתי בזה שדרכו בו פחות וזה ההבדל ששינה את הכל (רוברט פרוסט, 1920)

כאשר בקרתי לראשונה באחד מסניפיה של החנות Abercrombie & Fitch במהלך שהותי בתפוח הגדול, בכלל לא הרגשתי שנכנסתי לחנות אופנה, הרגשתי שנכנסתי לסצנה של מסיבה בצהרי היום: זה היה השילוב של המוסיקה, כורסאות הבארים, מוכרים ומוכרות בעלי מראה של דוגמנים ודוגמניות, שהם עצמם לבושים בלבוש מינימאלי – כל אלו גם יחד הותירו עלי רושם עז. הדיסוננס שנוצר בין ציפייתי בבואי להיכנס לבוטיק אופנה לבין החוויה שקבלתי שם נחרט לי בזיכרון עד ימינו אנו.

קרא עוד

10 אוג מעבדה: שבע אימהות פרוייקט הגמר של נעמה אביטבול

הסיפור של “שבע אמהות” התחיל ביום בו הגענו לראשונה לישוב ניצן לאחר שמשפחתי ואני פונינו מגוש קטיף ב-2005. בעקבות הפינוי רבים ממפוני גוש קטיף, ביניהם תושבי ניצן, נותרו מחוסרי עבודה עד היום. בפרוייקט שלי אני מבקשת להציג פיתרון, אולי קטן, אבל כזה שמדבר על תקווה והתחלה חדשה וחיובית. “שבע אמהות” הן שבע נשים, מפונות גוש קטיף, שהחליטו לקחת אחריות על חייהן החדשים ונרתמו לרעיון להפוך את תחביב האפייה למקור פרנסה עבורן.

קרא עוד

21 יול מעבדה: ה"חרם" עיצוב קטלוג על פי נרטיב אישי

הקטלוג עוסק בסיפור אישי שלי על חרם שעברתי בילדותי. בחרתי בסיפור זה עקב ההשפעה העצומה שלו על חיי ואני מאמינה שהוא יכול ליצור הזדהות רבה בקרב רבים שעברו חוויה דומה.  החלטתי לעצב את הקטלוג למותג ההלבשה Twentyfourseven, הפונה לנשים צעירות.  למרות הנושא הכבד החלטתי לקחת את הקטלוג דווקא למקום השמח, המאושר והשלם. הבגדים בקטלוג עליזים ונועזים. ההחלטה להדפיס את הקטלוג על שקפים נבעה מהצורך ליצור חוויית דפדוף סוחפת, המאפשרת לצופה לגלות פריימים וקומפוזיציות חדשות ומרתקות בכל דפדוף מחדש.

קרא עוד

12 יול פוזה מיותרת או מוצר מצוין? תכירו את ה"פרימיום"

פרימיום. רק אמירת המילה בקול רם - בתיבול מבטא אנגלי קל - מעניקה תחושת חשיבות ואיכות. לא מאמינים? תשאלו את מומחי השיווק שמודעים לחולשותינו ולא מהססים להפריד מוצרים מהמדפים, לעטוף אותם באופן מינימליסטי ולגבות מחיר יקר. מתי זה מצליח? מתי זה סתם מקומם ואיך גם זה קשור לקוטג'?ככל שהדבר נוגע לקוטג', הרי שמדובר במוצר בסיסי, המשמש את הסל הביתי של המשפחה הממוצעת ואין הלימה בין מה שהמוצר משדר - את היותו בסיסי - לבין המחיר המופקע שדרשו עבורו היצרנים. מאחר ונוצרה דיסהרמוניה שכזו, קמו קול וצעקה בקרב הציבור.
קרא עוד